Followers

Sunday, November 14, 2010

Al - Fatihah buat arwah.

Assalamualaikum.


saat aku sedang lena diulit mimpi. tiba tiba handphone aku berbunyi. tertera nama BUMBLEBEE (Incik Pakwe). dalam hati bertanya. apa kes pulak call pepagi buta ni? aku jawab dengan selamba. tanpa salam dan kata aluan aku dengar perkataan " nenek da meninggal ". Astaghfirullahalazim. terus segar aku dari tido. dia mintak tolong sangat kat abah tuk hantar dia pi Gombak umah paklong. sebab dia nak balik Johor dengan paklong. hurm. abah pun dengan senang hati menghulurkan bantuan. 


Sayang, b tau sayang sedih sangat sebab nenek da pergi kan? Sayang masih belum dapat tunaikan permintaan dia kan? tapi b tau sayang dah usaha. Sayang, sayang jangan nangis ye. Doakan dia aman kat sana. Sedekah kan Al-Fatihah tuk dia ye sayang. B tau sayang sedih sebab sayang rapat dengan dia. Lagi pulak petang tadi baru je lepas call and cakap dengan dia kan? sabar ye sayang. dah tiba masa untuk dia pergi. Relakan lah. 


Al- Fatihah buat arwah. Meski aku orang jauh dan tak pernah mengenali arwah. tapi aku tau dia baik orangnya. Sama macam cucu dia :) 


Sekian

No comments: