Followers

Friday, December 24, 2010

Segmen : Kritik Blog Saya!

Assalamualaikum!




kali ni aku telahpun di TAG oleh Sembil9n. tujuan segmen ni adalah untuk memperbaiki diri. menerima segala apa yang akan dikatakan oleh blogger blogger lain mengenai blog anda. :)




Syarat-syarat perlu buat untuk rakan yang di tag:
  1. Di kehendaki menjawab soalan yang di ajukan.
  2. Jawab soalan sejujurnya.
  3. Jawapan hendaklah mengenai blog orang yang tag anda.
  4. Sila gunakan bahasa yang berhemah dan berbudi bahasa. Bahas kesat amatlah dilarang sama sekali.
  5. Setelah menjawab, hendaklah angguk kepala 3 kali sambil fikirkan adakah anda juga mahu menerima kritikan mengenai prestasi blog anda. Jika ya, tag kan sekurang2nya 3 rakan blog anda.
  6. Lepas semua selesai, berikan link kepada orang yang mentag anda supaya dia boleh ketahui kritikan anda.


    **********************************************************
Mari Mulakan!


1. Kali pertama anda buka blog ini berat tak?
Alhamdulillah~ blog kau biasa je. tak berat sangat. tak ringan sangat. senang untuk dibuka walaupun ambil masa dalam 15 saat gitu. tapi still ok! :)


2. Apakah first Impression anda terhadap blog ini?
First impression aku kat blog kau is, "COOL DUDE mamat nih! cantik giler gambar kau." haaa..macam tula. and start dari haritu aku selalu mengupdatekan diri aku dengan blog kau. walaupun tak banyak komen aku, sebab aku lagi suka jadi silent reader. haha


3. Apakah yang anda rasakan tidak perlu ada pada blog ini?
Aku rasa buat masa ni belum ada lagi benda yang menggangu, cuma kat sidebar ko tu sume benda macam loading memanjang and aku pun tak berapa sure apakah ia. haha


4. Apa lagi yang perlu ada pada blog ini?
Bagi aku blog kau dah cukup lengkap dah. tapi kalau ada lagi banyak gambar gambar yang kau design, macam buat galeri ke mesti best! sebab aku memang suka tengok tengok design nih. biasalah, orang tak reti buatkan. so bila tengok tu jadi excitedla sikit. haha 


5. Adakah entry di blog ini mudah dibaca dan difahami?
Entry kat blog kau Alhamdulillah semuanya aku dapat fahami dengan begitu jelas sekali selagi kau tak menukarkan bahasa kau kepada bahasa urdu atau jawa. hehe entry kau okla weh. sometimes best, sometimes boring. adatlah tu kan? bukan semua entry kene dengan jiwa pembaca betul tak? :)


6. Apakah kelebihan dan kekurangan entry pada blog ini?
Kelebihan : entry kau selalu muncul dengan gambar yang kau design sendiri. tu aku suke! 
Kelemahan : biasalah, macam atas tadi punya jawapan, bukan semua entry kene dengan jiwa orang. :)


7. Apa perkara yang menarik pada blog ini? 
Perkara menarik pada blog kau adalah kau pandai design, dan semua karya kau memang best, walaupun benda tu simple je. tapi boleh menarik perhatian. secondly, cerita kau. kebanyakkannya berkisar pada diri sendiri. kadang kadang cerita happy, kadang kadang macam frust pun ada. hehe best! ada macam macam vasiasi. 


8. Ada tak perkara perkara lain yang korang nak cakap pasal blog ni?
Ada! banyakkan design tau! hehehehe blog kau memang best! and kau sangat peramah. aku suka jugak tu. banyakkan lah entry yang menarik lepas ni ok! kalau boleh masukkan sikit unsur joke. barulah best! hehe :)) semoga berjaya dalam dunia blogging ye kawan! :)) itu saja!


Selesai....


Tag : 

dan sesiapa sahaja! *ekceli, tak tau nak tag sape*

3 comments:

Mr. N said...

miow~! thx3 :)
bende2 yg asyik dok loading tu gmbr.... mmg aq ade ltk HTML ap nth yg blh wtkn tiap gmbr dlm blog aku lmbt loading...jd ia mngurangkan berat blog aku...hehe~ sbb gmbr2 tepi tu xpenting sgt :D

Bella ♥ said...

sama sama. :)

eh? ada ae HTML mcm tu? macam best je. best sebab blog ringan. syiook. hehe :))

hamzah ian said...

gua tak reti nak kritik .. sob2.