Followers

Thursday, October 7, 2010

keTENSIONan melanda!

Assalamualaikum! 



aaaarrrrgggghhhhhh!
 post kali ni mmg nak luahkan rase hati. haihh tension giler! serious. sape nak terase,terase la ae. aku cume nak luahkan perasaan and aku tak rase pulak yang aku ni mengganggu sesiapa. aku tak bising depan kau. aku bising depan laptop aku je. so KAU senyap! 


tension tak korang bila korang diberi satu tugasan yang besar and ada je yang BAGUS and aturkan everything yang korang sepatutnya buat? bengang kan? yela. kalau ikut plan. everything yang kitorang rancang is going fine. but then last minute lain lak citer die. pergh! aku punye frust tahap nak terjun bangunan dah. aritu cakap lain. arini cakap lain lak an? bengang ah member! betul betul macam ****** urgggghhhhh! 


pastu lak dapat lagi satu citer dalam hari yang same. citer tentang ehem dengan ehem yang memang dari dulu tak ngam. aku bukan ape. kadang kadang kan. rase cam bengang ah jugak kan. citer lame korang takyah la bawak masuk sekolah ni. dah lepas uh lepas jela. baik baik tak leh ke? memang tak leh la ae? ceh~ pastu yang paling tak syok uh sume nak belah. aku sedih giler doe. sebab aku rase ehem tu baik sebenarnya walaupun die pandang darat yang berbeza. tapi yela. tengok care die. berkaliber pe! tapi semua orang pun nak cakap buruk je pasal die. serious la aku frust! 


pastu yang si ehem yang bermasalah ngan si ehem atas ni plak lain citernye. aku tak tau la ape situasi sebenarnya. tapi mengikut kefahaman aku. selagi ade si ehem ni. selagi tu la semua orang dalam organisasi ni nak belah. kesian doe. orang sume taknak stay sebab ade DIA! adoi~ yang dia ni pulak macam bagus je kan. buat muke tak bersalah je all the time padahal hakikatnya hampeh! citer berapi. tapi bodoh gak kadang kadang die ni. citer kat aku lain. pastu citer kat orang lain, lain pulak sinopsisnya. ape citer? nak tipu kitorang? heh! memang TAK LA! KAU ingat kitorang ni budak budak ke? kalau dulu mase kau form4 form5 nak citer gedung cam tu bolehla. skang ni dah PRA U la weh. matang ah sikit. kau ingat orang semua nak amik tau ke pasal hidup kau? pasal pakwe kau? pasal duit kau? pasal kete kau? yukkkks! tak paya citerla. benda tu sume bukan gune duit kau pun. kalau takde la bapak kau tu. satu ape pun kau takde la. nasib la aku ni takde kuase. kalau aku ade kuase dah lama aku jadikan die batu! bengang sungguh. bukan niat nak menyakitkan ati sesiapa. tapi die tak pernah sedar tau selama nih. dia piki dia bagus je all the time padahal hampeh giler. susah doe kalau jadi perempuan yang perasan bagus nih. konon low profile la dengan jalan lenggok kau tu. eyuuuuh! tetibe rase meluat pulak kan. ergh! 


sekarang ni aku tengah piki care terbaik tok settlekan hal ni. bukan ape. tak lame lagi dah ada event besar. sesi cari duit belum selesai lagi. banyak lagi yang kite nak kene bincangkan. dak dak sume pulak macam malas je dah nak datang meeting. adoi~ weh. aku tau la korang terbeban sebab susah nak cari duit kan. masalahnya bukan korang je weh. aku pun kene cari jugak. tapi aku taknak la dengar korang mengeluh. bila dah mengeluh tu, sume benda pun susah nak jadi. kene la cari inisiatif. kita buat ni pun nanti ade balasannya kan? kite buat bukan tuk suke suke weh. nanti satu hari penat lelah kita mesti membuahkan hasil. aku harap sangat korang semua janganlah mengeluh weh. tolong la kita same same usaha cari duit tu sampai dapat, sampai cukup then selesai kan aktiviti ni dengan rase puas hati dan gembira. and yang paling penting. TANPA HUTANG!


No comments: