Followers

Friday, October 15, 2010

andai aku tersilap, maafkanlah :(

Assalamualaikum.

minggu ni post semua ala ala tacing kan. maafla. maybe effect demam kot. dari tajuk kite dah tau betapa sedih rasa hati. kadang kadang mereka tak faham. apa yang aku lakukan bukan sebab nak tunjuk aku ni hebat. tak pernah terlintas di hati niat macam tu. apa yang aku lakukan selama ini adalah sebab aku tahu aku boleh dan selagi aku mampu selagi itu aku bantu. tapi mereka semua tak faham. mereka anggap aku BERLAGAK BAGUS. walhal sebenarnya aku mahukan yang terbaik tuk mereka semua.

bukan paksaan yang aku cuba sampaikan, tapi rasa tanggungjawab. aku sedih bila semua kata nak blah. aku sedih bila semua putus asa. aku sedih bila semua rasa down. bila mereka rasa perasaan tu, aku pun turut rasa. di depan mereka aku kuat. aku terima segala apa yang mereka cerita. tapi bila sampai rumah bila masuk bilik mengadap pulak bantal peluk panjang aku tu buat aku rasa nak menangis mengenangkan betapa sedih dan gusarnya hati mereka.

sebagai salah seorang ahli yang memegang jawatan kecil. aku tak pandang pada jawatan aku, aku pandang pada tanggungjawab aku. bila kenang balik semua kata kata orang orang yang tak ada dalam organisasi kita ni rasa nak maki je. mulut senang cakap. tapi cuba diaorang masuk dan buat kerja kami. boleh tahan ke beban yang terpikul. aku selalu cakap usaha. usaha sampai dapat. dapat sikit pun jadilah asalkan dapat. jangan tak usaha lepas tu mengeluh. aku tau memang susah nak dapat apa yang diaorang impikan. tapi kita sedaya upaya akan cuba.

aku tak suka bila ada orang yang paksa paksa kami macam kami ni tak buat keje. bukan kami tak buat kerja, tapi bukan senang kan nak mintak duit dekat orang? kalau kami anak orang kaya, kami takkan bersusah payah sebegini. macam macam inisiatif yang kami lakukan. hanya tuk mendapatkan duit tuk menampung majlis yang kami buat untuk siapa? untuk diorang kan? maaflah kalau kami ni tak reti jalankan tugas. tapi kami dah cuba sedaya upaya. kalau kau tak suka cara kami bekerja kau buat majlis ni sendiri. kau cari duit sendiri. kami tahun ni nak cuba buat yang terbaik untuk diaorang, tapi disebabkan oleh kau seorang membuatkan kami patah semangat dan terasa seperti hendak lari dari semua ini. semua dah down. semua rasa sedih.

apa yang harus kau lakukan adalah bagi kami semangat. bukan marah kami macam kami takde hati. kami pun manusia. kami tahu apa yang kami lakukan. tapi kau tolonglah jangan main mainkan kami. mana janji yang kau katakan dulu? kenapa segala kata kata kau tak boleh pakai? kenapa masa kami dah mengharap sangat tentang perkara tu dan kau tiba tiba katakan tidak? betapa hancur dan sakitnya hati ini hanya tuhan saja yang tahu. dari saat itu, aku sangat benci melihat muka kau. kau buat aku benci pada kau yang cakap tak serupa bikin. kalau kau bagus kau buat. kalau kau rasa kau boleh buat segalanya perfectly, kau buat sendiri dan jangan harapkan kami.

maaflah. bukan niat hati nak berkasar bahasa. tapi hanya untuk meluahkan rasa. rasa sakit dihati apabila dipermainkan dan diperbodohkan. rasa nak maki tapi hati senyap dan biarkan segalanya berlalu. let bygone be bygone. sekarang aku dan mereka akan berusaha untuk melakukan yang terbaik. andai berlaku kekurangan, kami mohon maaf. tapi aku minta maaf pada kau, aku tak boleh tengok muka kau lagi disitu. cepatlah kau pergi dari tempat itu. rasa benci itu bukan ku pinta, tapi setelah kata kata itu dikeluarkan membuatkan aku benci pada kau. maaf.

No comments: