Followers

Wednesday, September 8, 2010

hampir tiba

Assalamualaikum.. kenapa tajuk post hampir tiba? sebab memang dah hampir tiba..

aku memang tak pandai dalam agama.aku bukan hafizah yang hafaz Quran.aku cuma seorang hamba Allah yang tak punya apa apa. cume dalam hati dilanda kerisauan. macam macam tanda kiamat dapat kita lihat. maksiat merata merata. sebagai seorang manusia. aku juga tak terlepas dari melakukan dosa. kenapa tibe tibe buat post ni? ok like this.sebelum ni memang aku ambik mudah je ape yang orang cakap bile orang orang kata dunia dah nak kiamat.memang aku angguk.ok dunia nak kiamat. tapi selalu bermain dalam minda aku bile? memang tak patut kan piki mcm tu? ok..

semalam online facebook..nampak sorang minah ni share link pasal temubual ketua paderi kt amerika tu dengan pemberita.ok.dia kata dia nak bakar Quran atas sebab sebab yang tak munasabah. aku paling benci bila orang bagi alasan yang langsung tak munasabah ni. bukak pulak berita tadi dengar lagi berita pasal nak bakar Quran. haihh..dorang ni semua tak ade akal ke? bayangkan kalau Islam bakar Bible dorang tu..apa yang dorang rase? mesti bengang jugak macam umat umat Islam betul tak?

tadi online facebook lagi..chatbox dengan sorang kawan aku yang hagak hagak macam Alim..hahaha tapi tak tau la paras mane..borak lah dengan dia pasal benda nih.tetibe die bangkit isu.dia kata sempat ke dorang nak bakar tu sabtu ni? aku tertanya tanya. asal die cakap camtu.aku kemukakan soalan lantas mendapat jawapan.dia kata yela.manalh tau kalau kalau jumaat ni dah kiamat. wuish~ berderau jap darah aku. ok is it true? pastu die soh aku baca pasal dajal kecil sai baba..seriously aku tak tau apa apa pasal benda nih..bace bace punye bace rase macam woow! this is a big issues! pastu aku pown dengan bangganya post la kat wall aku dengan niat tuk mendapatkan pandangan orang ramai..ada yang cakap sai baba tu penipu..ada jugak yang suruh aku ignore je semua tuh. but then i need to know! aku bukan nak tau ajaran die tu betul ke tipu ke coz kita sebagai umat Islam kita taula betul ke tak..kalau kita dah percaya dengan agama kita absolutely kita akan angguk sajja kan? same like other religious pown macam tuh..kalau tak takkan timbul sampai nak bakar bakar Quran bagai kan? the thing i need to know is cerita tentang kemunculan dia and kaitan dia tentang tanda tanda kiamat and also is it true that dia adalah dajal kecil yang pertama..ok..now i got confius! uwaaa~

lepas dah fikir punya fikir pasal benda ni semua aku hantar mesej kat kawan kawan aku..and adalah seorang hamba Allah ni reply mesej aku..dia kata memang betul kiamat hampir tiba..dia kata tanda tanda kecil kiamat adalah apabila berlakunya 1 Syawal pada 3 kali jumaat tidak berturut dan kalau Syawal tahun ni jatuh pada hari jumaat. ia merupakan kali kedua umat islam menyambut Syawal pada hari jumaat. bertambah terkejut aku dibuatnya..sebab seriously aku tak tau pown pasal tu..kemudian aku dapatkan lah nasihat daripada yang pakar.dia kata kalau nak tahu dengan lebih lanjut tentang semua persoalan tanyakan pada ayah aku.haaaa~ good idea! ada ayah yang berkebolehan kenapa taknak tanya kan? ok ok akan ku tanyakan selepas berbuka puasa nanti..

for now i need to rest my mind and think about ape nak makan tok berbuka nanti..haha anyway guys,, korang jangan lupa tok ingat kepadaNya ok..like what i said before.kiamat hampir tiba.and it is not the time to enjoy anymore.focus..kumpul amalan sebanyak mungkin..macam nak STPM jugakla..kene buat banyak latihan untuk score.so samela macam kita dengan agama kita..betul tak? so guys..kawan kawan ku yang ku kasihi sekalian..lagi lagi nik amalia yang mengelabah puyuh bile aku anta mesej pasal kiamat uh..ahaha dont worry beb! kiamat tu janji Allah..bila akan berlaku,,kita sendiri pown tak tahu.apa yang harus kita lakukan is beramal dan terus beramal dan berdoa semoga amalan kita diterima olehnya..:))

so lets end up our reading session with smile and ucapkan Alhamdulillah kepada Allah kerana kita masih dapat menghirup udara yang dianugerahkan oleh Tuhan kepada kita...:))

No comments: