Followers

Monday, July 8, 2013

Kita sama..... manusia.

Assalamualaikum... 

Kau dan aku,

Kita sama... manusia.
Punya rambut sama hitam.
Punya mata sama melihat.
Punya telinga sama mendengar.
Punya mulut sama bertutur.

Tapi antara kau dan aku,

Aku punya mata melihat keindahan dunia.
Kau punya mata melihat cela mereka.
Aku punya telinga mendengar sakit derita mereka.
Kau punya telinga dibiar pekak tuli sahaja.
Aku punya mulut menasihat tenang hatinya.
Kau punya mulut memaki caci mencela dia.

Kita punya naik.
Kita punya jatuh.
Kita punya suka.
Kita punya duka.

Berada diatas itu bukan selamanya.
Sementara cuma. 




2 comments:

ejulz said...

suka dengan word terakhir..

Berada diatas itu bukan selamanya.
Sementara cuma.

^_^

Bella ♥ said...

Terima kasih. :)

Sekadar luahan bagi manusia yg masih belom kenal erti sebuah kejatuhan.